lördag 13 februari 2010

Fast beslutsam...


Igår kväll tänkte jag över hur många stick och virkprojekt jag har som är påbörjade och inte avslutade... jag kunde knappt hålla räkningen i tankarna. Hela tiden kom jag på fler och fler saker som ligger omkring här hemma. Och flera väntar enbart på att få ändarna fästa...

Så då bestämde jag att denna helg enbart ska ägnas åt att avsluta och fästa garn. Strax efter att jag tagit detta svåra beslut igår kväll, satte jag igång med en ny myssjal! Skönt att man är konsekvent i sina beslut! (vad är det för fel på en, när man maniskt måste börja på nya saker hela tiden?) Men den är redan klar, jag gjorde det sista i morse i väntan på att barnena skulle vakna till liv. Nu är det bara fransarna kvar, så nu passar den också in i denna avslutningshelg :D

Här är den halvvägs igårkväll. Alldeles ljungrosa/gammelrosa, men som vanligt när jag tar kort så blir inte bilden som verkligheten. Vad hände med det där att en bild ljuger aldrig?? Mina bilder blåljuger ständigt iallafall... Nåväl, myssjalen är stickad med tre trådar: 1 tråd Drops Alaska 100%ren ull, 1 tråd Garnstudios Cotton Viscose som är 54% bomull och 46% viscose och 1 tråd Drops Vivaldi som är 56 % mohair, 14 % ull och 30% polyamid. Och den ska bli en nioårspresent :D

Nu ska jag invänta OS-invigningsreprisen på tv och fästa trådar, jag hoppas innerligt att invigningen gör det dödligt tråkiga fästandet lite roligare...

4 kommentarer:

  1. OS-stickningen har startat :). Jag har också en utlottning, kolla om du vill vara med. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men det är ju härligt att starta projekt! De är alltid perfekta innan man börjat och inte tänker man på sömmar som ska sys och trådar som ska fästas...
    Kameran ljuger HELA tiden, det är en sak som är säker!
    Bra av dig att dra igång med att avsluta, det är ändå gôtt när man kan plocka bort något ur korgen.

    SvaraRadera
  3. Det ÄR inget fel på en för att man påbörjar nya projekt hela tiden! Det är ett tecken på kreativitet och skaparlust. Så det så.

    SvaraRadera