tisdag 5 januari 2010

Virkade handledsvärmare


Jag har provat att virka handledsvärmare efter ett mönster jag hittade här på garnstudios mönstersida. De gick fort att göra, men jag vet inte riktigt om jag gillar passformen. De blev ganska raka i formen och därmed stora över handlederna. Men har man dem över en tröjärm funkar det nog, men jag funderar på om det inte vore bättre att sticka typ resår fram till snäckmönstret börjar och därifrån virka resten... eller kanske minska antalet dst och sen öka innan snäckorna... ska fundera över det medan jag fäster trådarna.
Jag har virkat dem i garnet 7 bröder, det är 75 ull och 25 polyamid med virknål 3,5.

3 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen lära mig virka, de där var kanonfina!

    SvaraRadera
  2. Fina pulsvärmare! Din idé om först resårstickning och sen virkat snäckmönster är nog bra, virkat vill gärna bli lite "stumt".

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Tycker att de ser jättefina ut. Men om de känns för stora är det lätt att sätta ett virkat band, sidenband eller snodd mellan stolparna

    SvaraRadera