måndag 8 november 2010

Sjal o fodral


Nu har jag stickat en grön sjal, grön med dragning åt det gulare hållet. Ja, faktiskt har jag gjort två likadana, en till min ena dotter och en till mig, vi gillar lite samma färger. Sjalen är helt enkel, rätstickad med stora stickor (9) och med omtag och släpp vartannat varv. Den är stickad med tre trådar, en 100% ull, en mohair och en bomull med lite glans i. Jag är redan jätteförtjust i min och har haft den nu när det blivit sådär kallt och minusgrader.

När sjalarna var klara fanns det en del bomullsgarn över så jag virkade ett mobilfodral av det. Knappen har legat sedan länge tillbaka i min knapplåda och är typ gul pärlemor, men svårt att få till hur den ser ut på bild.


Kanske borde lära mig mer om att fotografera?? Vore verkligen på sin plats... Som det är nu blir bilderna i pricip bättre tagna med mobilen än med kameran... det är nog ganska illa tror jag.

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig sjal! Ser supermysig ut!

    SvaraRadera
  2. Jättefina, älskar den färgen.

    SvaraRadera
  3. Fin sjal, men det verkar bökigt att sticka med tre trådar. I alla fall har jag aldrig gjort det. Jag gillar också färgen!

    SvaraRadera
  4. Jättefin sjal. Så smart att blanda garntyperna.

    SvaraRadera
  5. Vilken läcker sjal, både mönster och färg. Roligt att du är med i min utlottning. Lycka till !! // Eva

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag har en liten utmaning till dig om du känner dig sugen.

    Trevlig helg! Linda

    SvaraRadera
  7. hej syster, var ett tag sen jag var inne på din blogg... men fasen vad mycket fina saker du gjort på sistone!!! de turkosa vantarna var jättesöta, kanske lillasyster kan få önska sig i julklapp? ;) fick du mitt mail med en bild härom dagen? KRAAAM, lillZ

    SvaraRadera