lördag 6 november 2010

Vara hemifrån...


Jag har varit hemifrån ett par dagar och jösses vad man får tid över till att sticka :D Jag tog med mig tre ofärdigheter som legat och stirrat på mig i stickhyllorna. Och jag blev klar med alla tre. :D Fast trådfästningen har jag sparat, det får jag göra här hemma, söndagar kanske är bra för det?? Jag tycker verkligen att det är måttligt spännande att fästa trådar... Men så nöjd man blir när man avslutar diverse påbörjade alster!!

Att jag verkligen inte lyckas återge färger när jag ska fota, det är ett mysterium. Men benvärmarna är svarta, vantarna är härligt chokladbruna i den vackraste brun man kan tänka sig och handledsvärmarna är rostorangea. Tänkte att det skulle klargöras, för det är inte rätt färger på bilden ;)
Benvärmarna är stickade med fuskflätor med stickor 5 i Novitas Isoveli, ett garn jag tycker är väldigt prisvärt. Det är 75% ull och 25% polyamid och jättemjukt och kan dessutom tvättas i 40.

Vantarna är stickade med 3,5 i Artesanos 100% merino, i världens vackraste chokladbruna färg (sa jag det kanske?), helt enkla vantar utan krusiduller.

Handledsvärmarna är stickade med fuskflätor, ingen hemlighet vid det här laget att det är ett av mina favoritmönster. Garnet är Sandnes alpacka, stickade med stickor nr 3.

2 kommentarer:

  1. Sååå skönt när man äntligen blir färdig med sånt som legat och grott länge. Och tjusigt blev det ju också! :)

    SvaraRadera