torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!

Sista dagen på det här året...

Sytyck, utmaningen som för mig verkligen var en utmaning i ordets starkaste mening, är nu inne på sin allra sista dag. När jag i slutet av december nu funderade över utmaningenoch det som jag åstadskommit var jag ganska besviken på mig själv, jag var ju inte ens klar. Men när jag tänkt på det ett tag till så är jag nog faktiskt jättenöjd med mig själv och det jag lärt mig! Jag valde en sorts wienervals... och när jag ser på det lite realistiskt (bara det en lärdom!) så var det ett enormt kliv från att bara ha skakat rumpan i ett mörkt hörn på krogen. I förra inlägget hade jag just kommit igenom min första rapport och det tog ett par timmar! Andra rapporten tog inte riktigt lika lång tid, så det går ju framåt :D




Om jag ska sammanfatta vad jag lärt mig, måste jag främst säga att jag rent tekniskt lärt mig massor. Jag har lärt mig förstå engelska förkortningar och att läsa diagrammet till iallfall denna Tiger Eyescarfen. Jag drömmer fortfarande om att göra dessa fantastiska stora, vackra och skira spetssjalar, men det skulle ju antagligen ta mig ett år eller så att få ihop en. Detta beror på att jag stickar ganska sakta, jag är helt enkelt rätt nybörjare. Stickning är dessutom nåt som jag gör under småstunder som blir över i vardagen, oftast medans jag småpratar med barnen eller gör något annat samtidigt vilket gör att ett spetsdiagram som kräver koncentration inte riktigt funkar.

Lisa, om du läser detta: Tack!! Jag behövde en riktig spark ut från umpaskumpadanshörnet och nu känns det inte lika främmande att sticka typ vad som helst :P Och så tack alla ni snälla som läst, kommenterat, uppmuntrat och svarat mig när jag kört helt fast och inte fattat!

Det kommer att ta mig tid, men under året som kommer ska jag rapport för rapport sticka klart min valsutmaning.

Nu ska jag gå in på sytycksidan och rösta :D

GOTT NYTT ÅR!!!

3 kommentarer:

  1. Jag blev ju inte heller "klar" i den meningen att en vante inte går att använda...
    Men klar är vi båda i meningen att vi vidgat våra horisonter!
    Efter dotterns mössa ska jag också försöka mig på Tiger eye och inspirationen kommer från dig!
    Riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Det är klart jag läser! TACK själv, för ett fantastiskt engagemang och en härlig inställning till att prova något nytt! Jag är så glad över er alla som givit er in i den här leken med mig, så nu ler jag så där JÄTTESTORT igen! KRAM på dig! (Och jag tror inte en spetssjal skulle behöva ta ett år. Nu är du ju över värsta tröskeln redan... ;))

    SvaraRadera
  3. Nu har jag din nya adress på Bloglovin, men min egen sida vägrar fatta på något sätt, kanske löser sig om jag bara loggar ut och sedan in igen?!
    Tiger eye går bra men rätt som det är är man på fel rad och så är det för många maskor kvar på slutet... ska nog ägna mig åt slätstickning resten av kvällen! :-)

    SvaraRadera