måndag 17 augusti 2009

Höstsjal i vitt

Nu har jag haft en vecka då det varit svårt att få till något, det har varit hundra saker som behövts fixas och ordnas, så på kvällarna har jag stupat i säng tidigt och det har inte blivit mycket gjort vad gäller stickning och virkning och sånt.



Jag har dock gjort en barnsjal i vitt som gavs bort som present till en av barnens vänner i lördags, ihop med en söt klänning. Tyvärr glömde jag ta en bild på den innan den packades ner i paket. Men den gjorde succé :) så nu har jag fått en beställning på en vuxensjal i samma stil :D Så det har jag påbörjat nu på morgonen.



Jag stickar den med tre garn, ett bomullsgarn, ett mohair och ett rent ullgarn och rundstickor storlek 8. Sedan ska det fransar till och då var det lite glitter beställt till det. Det är sååå kul att någon gillar det jag hade gjort.

Återkommer med ny bild när den är helt klar.

2 kommentarer:

  1. Visst är det roligt när andra gillar det man har stickat?
    Intressant att blanda tre olika material så som du gör.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Härligt att kolla in någons stickgrejor så här på morgonkvisten. Intressant och avkopplande liksom. Men varför går det inte att få bort min dublettbild?!?!? Jag ser ut som en blogg-stalker...

    SvaraRadera