tisdag 4 augusti 2009

Övningsstickning pågår..

Ja, ska man bli bra måste man ju öva... det här är vantarna jag övar mig på nu.



Den här gången randar jag själv och det går över förväntan bra. Jag hoppas att jag blir klar med dessa senast imorgon kväll. Insåg att det är en smaksak var man vill att mudden börjar/slutar, jag föredrar att mudden kommer lite längre in på handleden och inte direkt där handen börjar. Tänk vad man lär sig om sig själv...


Garnet, som är Drops Karisma superwash ull, färger 11 och 45, köpte jag hos 2knit på Olskrokstorget här i Göteborg.

4 kommentarer:

  1. jag kan tänka mig ett par svartvita vantar i julklapp, alternativt rosaröda... :) puss från din favvosyster!

    SvaraRadera
  2. hej
    Här har du en till som nyligen gett sig in i bloggvärlden...stickat har hjag gjort i ca 2,5 år men inte vågat mig på så många saker...

    Lycka till med vantarna!

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i Bloggvärlen, det är jättkul när man kommer igång. Det tog tid för mig också innan jag bestämde mig för att våga ut och prova.
    Ska bli roligt se din skapelser och få inspriration. Lycka till! //BiZen

    SvaraRadera
  4. Ja, när man gör sakerna själv så börjar man tänka efter mer hur man vill ha det (och förhoppningsvis blir det så också). När man köper saker i affärer så är ju sakerna som de är. Grattis till bloggstarten!

    SvaraRadera