söndag 4 oktober 2009

Fägernas mysterium


Nu har ett av garnen jag färgade igår torkat ordentligt och blivit befriat från galgen i badrummet. Och märkligt nog är jag jätteförtjust i färgen, även om jag när jag lämnade kursen igår var oerhört tveksam, jag tyckte mest det såg ut som spygrönbrun.

Detta var från början ett färdigt nystan mellangrått sockgarn. Först stoppade jag ner ena halvan av nystanet i illorange, trot eller ej, men illorange var det. Och sedan andra änden i illgult... och sen micrades nystanet. Efter sköljning nystade jag upp garnet till en härva för att det skulle kunna torka.

Jag har svårt att fatta att illorange och illgul kunde bli dessa murriga mysiga färger, men det är kul. Jag hade ju ingen aning om hur det skulle bli. Så nu är det bevisat: Garn är SPÄNNANDE! I synnerhet när den som håller på med garnet inte riktigt vet vad den gör :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar