tisdag 6 oktober 2009

Förlamningen har släppt!

Var ett kolli igår. Kunde inte tänka klart, det surrade i huvudet av alla tankar och ideer som susade fram i min stackars kaotiska hjärna. Jag var i chock... Det var så illa att jag varken stickade eller virkade igår (då är det riktigt illa).

Nu undrar ni såklart vad jag har drabbats av?

Jo, jag lider av en förvirring orsakad av en So you think you can knit-bacillusk. Jag fick ett mail, som jag läste igår morse... och jag ska sticka vals/foxtrot. Ni fattar: VALS/FOXTROT. Jag ska alltså sticka något traditionellt, regelmässigt, avancerat och JAG VET INTE HUR DET SKA GÅ TILL.

Vet inte ens vad jag ska välja.

Knappt vet jag VAD jag egentligen har att välja mellan heller. Jag har aldrig tittat åt varken bohusstickning eller spetsstickning, det är liksom inte på min nivå.

Vad finns det mer? Jag vet inte.

MIN nivå är tumvantar, rätstickade halsdukar och raggsockar i princip. Ja, en alligatorhalsduk är ju gjord, ska lägga in bild på den snart, men den är ju också bara rätstickning på den.

Igår var jag så utmattad av bara tanken på den avancering jag måste göra, att jag somnade som en klubbad säl med barnen vid 20-tiden. Men ikväll ska jag strukturera upp mig lite. Hur? Vet inte... men jag kommer att vara bästis med google ikväll tror jag...

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren! Visst är det vackert med snö, men jag tycker det är lite tidigt än. Vi har ju knappt fått njuta av de vackra höstfärgerna något än. :-(

    Ja, det är långt till söndag, alldeles för långt känns det för mig då jag redan vet vad jag ska göra och vill sätta igång! Får nästan sitta på händerna för att inte börja. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej fina du! Jag vill ju inte att du ska känna att jag skickat ut dig på alltför hal is! Mitt tips är att kontakta någon av stickerskorna i utmaningen som visar i sina bloggar att de redan kan de du vill kunna! ALL stickning är varianter av rät och avig maska, och de behärskar du ju! Min största aha-upplevelse i stickning var att kunna rät och avig är som att hålla i rosettastenen när man tolkar annan stickning! Du har liksom koden! Så mitt tips är att du stickar någon form av spets - det var det som kändes häftigast hittills att bemästra för egen del! Men valet är förstås helt ditt eget! Ser fram emot att se dig snubbla över den här tröskeln hur lätt som helst!

    SvaraRadera
  3. Hej Visa Lisa :D Tack för lite uppmuntran. Jag är bara mest i chock över att jag knappt vet var jag ska börja leta. Det ska nog ordna sig till slut , men jag behöver definitivt till på söndag för att öht hitta något som 1)håller sig inom kategorin 2)kan genomföras av mig inom överskådlig framtid. Men jag vill verkligen bli bättre på att sticka så det här är nog bara nyttigt. Annars hade jag fyllt 85 och fortfarande bara stickat vantar utan mönster etc av ren feghet och bekvämlighet.

    Oj, långt svar :D Men jag behöver bara lite tid att repa mig efter första chocken... ;) Anmälan var ju frivillig! :D

    SvaraRadera