torsdag 8 oktober 2009

Förkylning och alligator

Idag hade jag ju tänkt åka till biblioteket och grundligt gå igenom all sticklitteratur, men så blev det inte. Höstförkylningen med stort H har slagit till i familjen, så det blev till att hålla sig hemma. Jag trodde fram till lunch att jag minsann skulle klara mig, men sen gick det fort. Nu är det otroligt synd om mig, med huvudvärk, fruktansvärt ont i halsen och snuvig... Och ute storhaglade det för en stund sen...

Jag sitter nu under filt i soffan med förkylda barn omkring mig och försöker avsluta alla påbörjade saker i min lilla översvämmande pyssellåda. På vissa saker är det bara trådar som ska fästas, andra är bara halvfärdiga. Jag fattar inte varför jag har så svårt att avsluta allt jag tar mig för? Det är ju bara så himla mycket roligare att börja på något nytt! Men nu får det bli lite ordning :D Till höger är bild på alligatorhalsduken som är klar, dock är det lite trådar kvar att fästa... det får bli det första jag gör.

6 kommentarer:

  1. Asså den är ju bara för läcker! :D
    Jag antar att den nog är tänkt för de yngre, men jag vill ändå ha en själv!! :)

    SvaraRadera
  2. JÄTTEFIN syrran!!! verkligen supercool :)

    SvaraRadera
  3. Men HUR snygg är inte den där?! Jag vill också ha en!

    SvaraRadera
  4. Klen tröst kanske, men hörde på nyheterna i morse att vi tack vare höstförkylningarna har skjutit på svininfluensan, man kan tydligen bara ha en virusinfektion samtidigt, så ta väl hand om förkylningen ...

    SvaraRadera
  5. Vilken fin! Har du kommit på mönstret själv eller finns det att köpa nånstans?

    SvaraRadera
  6. Mönstret har jag köpt hos www.loveknitting.se. Det är ett Morehouse mönster.

    SvaraRadera